Föräldramöte BK-Örnen F-14
2025-04-03
Hej och välkomna till en ny säsong med fotboll i BK-Örnen. Vi ledare är glada att så många av tjejerna är taggade och vill fortsätta spela fotboll!
Lite information om säsongen:
Vi byter seriespel till ÅFF-serie, division 6, som är rekommenderat för 11 åringar. Denna serie är utvecklad så att man spelar i sin rekommenderade division initialt men om det är för ojämnt i serien kan lagen byta upp och ner i divisionerna för att spelet ska bli så roligt som möjligt för så många som möjligt.
Det börjas tidigt med matcher och vi har vår första inbokade match 3/5 mot Hägglunds. Vi kommer fortsätta som förra året att kalla spelare till matcherna, för att bli kallad vill vi att spelarna ska ha varit på minst en träning sista veckan.
Eftersom våra matcher börjar så tidigt kommer första två matcherna spelas på Skyttis konstgräsplan, dessa är bokade till 11/5 och 23/5, mer specifika tider kommer i sportadmin. Då vi ser en chans att få in lite extra pengar i lagkassan under dessa två matcher kommer vi sälja fika på skyttis. Lotta och Karin är ansvariga för försäljningen men ni andra föräldrar får gärna höra med dem hur ni kan hjälpa till med bakning eller kaffekokning.
Vi är anmälda på Rödbäckscupen 7:e och 8:e Juni där boende (+ frukost) på en skola är ordnat, föräldrar som vill stanna kvar i Umeå får ordna boende själva.
Vårt mål är att träna två gånger i veckan och ha ca 1 match/vecka. Nu från början är det lite svårt med tider så håll koll på appen Sportadmin för att se när och var vi ska träna. Nytt för i år är att vi planerar att ha individuella samtal med alla tjejerna under säsongen, Emma kommer att hålla i samtalen. De kommer handla om hur man trivs i laget och vad som kan förbättras samt sina egna styrkor och vad tjejerna känner att de vill träna mer på.
Ekonomi:
Ny ekonomiansvarig: Karin Melander
Vi ligger redan back i lagkassan pga anmälan till Rödbäckscupen därför väljer vi att snabbt börja med försäljning. Lotta ordnar med kataloger för kakförsäljning som vi delar ut på träningarna, vi vill att tjejerna säljer 20 burkar/person för att vi ska ha en lite buffert inför cupen.
Därtill diskuterades möjlighet för försäljning av 50/50 lotter för att stärka lagkassan ytterligare. Troligen blir det ytterligare försäljning till hösten för beting men detta är ännu inte beslutat. Har ni någon bra ide får ni gärna säga till.
Avgifterna är samma som föregående år:
Medlemsavgift: 350kr
Träningsavgift: 800kr
Beting: 600kr
Därtill tillkommer avgift för tränarna som vi valt att lägga ut på hela truppen. Betalningen kommer i år gå ut via sportadmin.
Om det finns familjer i truppen som känner att de behöver hjälp med ekonomiskt stöd finns det chans att sälja plastpåsar för att få extra pengar för material och avgifter. Kontakta någon av ledarna alternativt styrelsens materialansvariga Said Nadiri för mer information.
Skolcupen:
Skolcupen är BK-Örnens enda cup och en del av föreningens inkomst. I år är det dags för barnen födda jämna år att anordna cupen, det är barn födda 2016 som är huvudansvariga. Cupen är planerad till 17 och 18e maj på Nola och Änget, det är i nuläget inte möjligt att planera några exakta tider då vi måste invänta anmälningarna.
Våra barn födda 2014 är ansvariga för att steka hamburgare samt se till att murika/gasol transporteras till och från skolorna. Vi kommer återkomma med schema för när ni ska steka hamburgare när vi får schema för dagarna. Om ni inte kan den tiden ni får är ni själva ansvariga för att ordna med bytet.
Info från styrelsen:
Stina Glas är med i styrelsen och informerade kort om vad som är på gång.
Det kommer fortsättas satsas på Bodum även i år. Kiosken har bytt plats och förrådet kommer uppdateras. Klubbstugan ska målas klart och det ska byggas trall runt om samt trallgångar för bättre tillgänglighet runt arenan. Det ska också förbättras med belysning runt planerna.
Förra året gjordes mycket för att förbättra gräsytorna som förhoppningsvis kommer göra att planerna håller sig finare. Just nu är planera blöta och det är viktigt att de inte förstörs redan innan de öppnas. Om ni ser någon på planerna så säg gärna till så vi får ha så fina gräsytor som möjligt i sommar.
Det har satsats mycket på ny annonsering, både på de nya matchställen samt ny skylt på bodumplanen. Om ni vet någon som vill/kan sponsra så säg gärna till, om ni ordnar sponsor från ett företag har vårt lag möjlighet till 40% av summan de går in med.
Det finns en grupp tillsatt för planera för konstgräs, känner ni någon eller kan något själv om markarbete, anmälningar till kommun eller annat av värde är styrelsen mycket intresserade för att komma framåt så snabbt som möjligt.
Hör gärna av er om ni har frågor eller funderingar. Om era tjejer upplever att något känns jobbigt på träningarna eller matcherna så får ni gärna säga till så vi så snabbt som möjligt kan ta hand om situationen. Vi vill att fotbollen ska vara en trygg plats där tjejerna kan växa.
Vi har startat igång en WhatsApp grupp för information, denna är indelad i olika grupper så det ska bli lite lättare att hålla isär information och frågor. Om ni missat att anmäla er i gruppen eller inte fått någon länk hör av er.
Så kul att vi är igång igen!
Hälsningar
Ledarna F-14